Gülümsemeyeni işe almıyor



Rekabet kolay değil. Satışlarını artırmak için yüzlerce alışveriş merkezinde 
binlerce mağaza çeşit çeşit kampanyalar düzenliyor. 
Amaç daha fazla müşteri çekmek. Ama bu da yeterli olmuyor. 
Mağazaya giren müşteriyi memnun etmek de önemli, üstelik hiç bir şey 
almadan eli boş çıksa bile. O yüzden mağaza çalışanlarına çok iş düşüyor. 
Bazen bir güleryüz, müşteriyi satın almaya ikna edebiliyor.

Bu durumun farkında olan işletmeler, çalışanlarına güleryüz eğitimi veriyor. 
Kitap, kırtasiye ve teknoloji perakendecisi NT’nin bu çerçevede
yürüttüğü program oldukça ilgi çekici. Şirket, işe alım süreçlerinde
başlattığı ‘gülümseme’ uygulamalarını, çalışanlarına verdiği eğitimlerde
sürdürüyor.

NT, bu sayede ‘gülümseme’yi kurum kültürü haline getirmeyi amaçlıyor.
 Bunun için işe girişten itibaren gülümsemenin önemini adaylara belirtmek 
için mülakatlarda bu konuya önem veriyor ve işe giriş evraklarında
ilk sırada ‘gülümseyen fotoğraf’ istiyor. Dosyada böyle bir resim yoksa,
adayların işe girişleri kabul edilmiyor.

Gülümsemeyi, ‘perakendenin anahtarı’ olarak niteleyen NT İnsan
Kaynakları ve Eğitim Müdürü Ahmet Kik, “Gülümseme, perakendecinin
müşterisine satacağı ilk şeydir.” dedi. Bu durumun perakende sektöründe
ne kadar önemli olduğunun farkında olduklarını aktaran Kik, “Bu yüzden
hazırladığımız sıra dışı uygulamalarla çalışanlarımızın güler yüzlü hizmet
konusunda bilinçli ve yetkin olmasını istiyoruz. Gülümsemek hayatın
her alanında önemli olup özel hayatlarımızdaki sağlıklı ve mutlu ilişkiler
için de gereklidir. 

Çalışanlarımızın gülümsemenin önemini kavrayıp bunu bir davranış haline
 getirmelerini özel hayatlarındaki mutlulukları için de çokça önemsiyoruz.”
dedi. Mutlu bir iş ortamının aynı zamanda çalışanın rahatlamasını ve
nefes almasını sağlayacağını da vurguladı.

İşte şirketin hayata geçirdiği bazı gülümseten uygulamalar:

Personeline güne başladığında hatırlatıcı ‘kısa gülümseyen mesajlar’
gönderiliyor. Örneğin, kasiyer her gün kasasını açtığında kasa ekranında
gülümsemenin önemini hatırlatan bir mesajla karşılaşıyor. Çalışanlara
‘gülümseme’ mesajları veren not defteri, kalem, kitap ayraçları,
güler yüz pastaları gibi güler yüzü destekleyici materyaller kullandırılıyor.
Mağaza anahtarlıklarında, Çinlilerin,‘Gülümsemeyi bilmeyen dükkan
açmasın’ sözü yer alıyor. Kasa anahtarlarına takılan ‘Hoş geldiniz,
İyi günler’ sözcükleri ile kasiyerlere ziyaretçileri güler yüzle karşılama
ve uğurlamanın önemi hatırlatılıyor. Mağaza çalışanları
 ile haftada bir gülümsemenin önemini anlatan e-hap (kısa / e-eğitim) ve 
karikatürlerle desteklenen mesajlar paylaşılıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder